Thursday, August 8, 2013

New York Times just propoganda for the palestinians

Israeli Ambassador So Furious with a New York Times Story He Wrote a Letter to the Editor

  • Dislike
The Blaze 
The New York Times is facing more scrutiny from the pro-Israel community over Middle East-related articles it published this week, prompting the Israeli Ambassador to the U.S. to write a letter to the editor complaining about the controversial coverage. This as the paper was forced to issue a correction after a conservative website pointed out an inaccurate key, lead fact in an article.
As TheBlaze reported on Tuesday, the venerated newspaper was the target of sweeping criticism after publishing a front page article on Monday that appeared to downplay Palestinian stone-throwing against Israelis, which one youth characterized as a "hobby."
Facing Backlash Over Bias and Inaccuracies, the New York Times Issues Correction to Israeli Settlement Story
The U.S. does not officially define the building of Israeli settlements as "illegal." (File photo: Getty)
Israel's Ambassador to the U.S. Michael Oren took the paper to task over the report penned by Jerusalem Bureau Chief Jodi Rudoren. In aletter to the editor published on The Times' website, Oren wrote, "While Palestinian protagonists are described in detail, their Israeli victims are largely dehumanized 'settlers' -- no name, age or gender."
Rudoren's article included a chart showing the amount of time Palestinian stone-throwers have spent in jail.
"The article could have added another chart: the names of Israelis who have been killed or permanently maimed by rock throwers and the time they have spent hospitalized. One of the names would be Adele Biton, a 2-year-old seriously wounded by a stone in March," Oren wrote.
"The article notes that Palestinian youths attack Israelis "because their brothers and fathers did." By breaking that pattern, Palestinian leaders can prepare their people for peace," he added.
The Washington Free Beacon on Wednesday found a major inaccuracy in an article Rudoren published the day before about how Palestinians view an Israeli government decision to build housing in Judea and Samaria as "destructive" to U.S.-sponsored peace talks which began last month.
Rudoren reported that the U.S. views Israeli building in the West Bank and east Jerusalem to be "illegal." However, while the U.S. opposes the construction of settlement housing, it does not officially define that activity as "illegal."
She wrote, "The United States, along with most of the world, considers these [Israeli] settlements illegal, and some of them sit in the heart of the area imagined as a future Palestinian state."
This is the correction The Times appended to its article on Wednesday:

No comments: